Historien bag medaljen

Frederikssund Sejlklub havde onsdag aften besøg af Katja Salskov-Iversen, den ene af vores dygtige medaljevindere fra OL i Rio, som vandt bronzemedalje i 49erFX. Hun fortalte meget inspirerende om de års arbejde og træning, der går forud, og som er nødvendige for at nå sine mål - et mål som hun har kæmpet hårdt for sammen med sin makker Jena Mai Hansen, der iøvrigt har været Katjas træner i 6 år inden deres fælles kampagne. Selv startede Katja som 6-årig med at sejle Optimistjolle, så der er virkelig brugt mange time på vandet for at nå i mål.

Katjas positive og inspirerende omtale gav mange af Frederikssund Sejlklubs dygtige juniorsejlere et pust for at gå efter deres mål, og de gamle sejlere sukkede og ønskede sig som 20-årige igen.