Klubbens formål & aktiviteter

Frederikssund Sejklub er medlem af Dansk Sejlunion og har hjemsted på Frederikssund Lystbådehavn, som er nabo til Frederikssund-Hallen. Klubben har eksisteret siden 1921 og har til formål at fremme dansk sejlsport og sejlads i bred forstand, hvilket bl.a. andet dyrkes ved at afholde fælles klubsejladser og ugentlige aftenkapsejladser i løbet af sejlsæsonen samt ved at arrangere spændende foredrag eller andre aktiviteter i løbet af vinteren. Desuden har klubben en aktiv juniorafdeling under navnet Frederikssund Juniorsejlcenter.

Klubbens faciliteter

Sejlklubben er åben for klubbens og havnens medlemmer hele året, og gæstesejlere har desuden fri adgang i hele sejlsæsonen. I klubben finder man sejlerkøkken, vaskemaskine, toiletter og bade samt underholdning i form af f.eks. bordfodbold, trådløst internet og muligheden for at nyde udsigten over havnen og Roskilde Fjord i det store opholdsrum eller på terrassen. I entréen er der opsat hjertestarter.